Να επιστρέψουν με ασφάλεια στα πανεπιστήμια, ΟΛΟΙ οι φοιτητές!

Όλο το προηγούμενο διάστημα, κατά το οποίο τα πανεπιστήμια στην Κύπρο εφάρμοζαν την εξ αποστάσεως διδασκαλία, τονίζαμε ότι παρά τις συνθήκες που επέβαλλαν κάτι τέτοιο, η φοίτηση με φυσική παρουσία παραμένει η ποιοτικότερη μέθοδος παρεχόμενης εκπαίδευσης. Είναι για αυτό που θέσαμε αρκετές φορές και δημόσια, την ανάγκη εκεί και όπου είναι δυνατόν να εφαρμοζόταν η δια ζώσης διδασκαλία, ειδικά για εργαστηριακά μαθήματα και πρακτικές ασκήσεις. Πρέπει, λοιπόν, οι αρχές των πανεπιστημίων στην Κύπρο, για την νέα ακαδημαϊκή χρονιά, να προχωρήσουν άμεσα στην απόφαση για δια ζώσης διδασκαλία, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα προστασίας από την πανδημία, χωρίς άλλη καθυστέρηση. Η απόφαση αυτή επηρεάζει καθοριστικά τους οικονομικούς προγραμματισμούς των φοιτητών και των οικογενειών τους, όπως π.χ. η εξεύρεση στέγασης. Ήδη κάποια πανεπιστήμια έχουν προχωρήσει, σωστά, στην απόφαση για επαναφορά της δια ζώσης διδασκαλίας.

Επίσης εκεί και όπου αποφασίστηκε η επιστροφή των φοιτητών στα έδρανα, στο νέο ακαδημαϊκό εξάμηνο, έχουν παρθεί συγκεκριμένα μέτρα για την πανδημία, τα οποία είναι γνωστά και ορθά. Παρόλα αυτά, η απόφαση της κυβέρνησης για κατάργηση των δωρεάν rapid test, οδηγεί στην οικονομική επιβάρυνση, όσων φοιτητών δεν έχουν για τους δικούς τους λόγους εμβολιαστεί, καθώς κάθε 72 ώρες θα πρέπει να πληρώνουν, μόνο και μόνο για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους. Παράλληλα, η απόφαση έρχεται σε αντίθεση με όσα λέει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, για αύξηση των διαγνωστικών εξετάσεων ως εργαλείο στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας. Ως εκ τούτου απαιτούμε από την Κυβέρνηση και τις αρχές των πανεπιστημίων να προχωρήσουν άμεσα στα εξής:

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους φοιτητές, οικονομικά και ακαδημαϊκά. Είναι χρέος της πολιτείας έγκαιρα να οδηγηθούμε ξανά στο άνοιγμα των πανεπιστημίων και με ασφάλεια. Να μπουν επιτέλους οι ανάγκες των φοιτητών μπροστά ξανά!

Γραφείο Τύπου

2/8/2021

ΒΙΝΤΕΟ:
https://youtu.be/3UgdQoQKV04